Beszámoló

Projektazonosító: TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0704

Projekt címe: Családi életre nevelés

Helyszín: Szerencsi Szakképzési Centrum Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakközépiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma

  

A projekt keretében lebonyolított programok

 

Ssz.

Esemény

Lebonyolító

Időpont

Résztvevők

1.

Szerepek a családban – felelősségvállalás (előadás)

Dr. Nagy Pálma

2015. 09.28. 8.40-10.40 óra

12. A és 12. B osztályok

2.

Családtervezés, biztonságos szexualitás (előadás)

Kácsor Julianna védőnő

2015.09.30.

9.30-11.30 óra

10. A és 10. B osztályok

3.

Konfliktuskezelés (filmvetítés)

Tokaji Anita

2015.10.05.

11.20-13.20 óra

11. A és 11. B osztályok

4.

Beszélgetés a filmről, szakemberrel

Csepei Róbert pszichológus

2015. 10.08.

8.40-10.40

11. A és 11. B osztályok

5.

Család, mint gazdasági egység (vetélkedő)

Csicsekné Helmeczi Szilvia

2015.10.14.

8.40-10.40

1/13. V és 2/14. V

 

A projekt értékelése:

Társadalmunkban a család is átalakulóban van: régebbi jellemző sajátosságai számos vonatkozásban megváltoznak. Fontos, hogy a családok stabilitása tartós legyen, noha egyensúlya gyakorta változik, hiszen azt belső és külső körülmények egyaránt befolyásolják. A családi struktúra jellegét és légkörét döntően a szülők magatartása határozza meg, a gyermek nevelését még a biztos egzisztenciájú családban is közösen, az anyának és az apának kell megoldani. A programmal ehhez próbáltunk mintát adni, és segítséget nyújtani a diákoknak.

 A családi életre nevelést, mint folyamatot, nem választhatjuk el a nevelés más területétől: az iskolától.

1.       Program: Szerepek a családban – felelősségvállalás címmel egy előadás volt, amit Dr. Nagy Pálma az iskola egészségügyi szolgálat orvosa tartott.

 Ahhoz, hogy ifjaink sikerrel tudjanak családot alapítani, ismerniük kell az önkéntes párválasztáson alapuló, demokratikus szellemű családmodellt. Olyat, amely nem spontán, hanem tudatos nevelésre épül. Tudatosítani kell velük, hogy az ő gyermekük egészséges testi és lelki fejlődéséhez is elengedhetetlen lesz majd mind az anya, mind az apa nevelő tevékenysége. (Ugyanis a társadalmat a gyermek számára a szülők képviselik.) Tisztában kell lenniük a felelősség teljes anya és apa szereppel. Az előadás szemléletesen ábrázolta az anya és apa által létrehozott család működéséhez szükséges feladatok tisztázását, az érzelmi viszonyokat a családban. A kiválasztott végzős 12. évfolyam jól fogadta, hozzászólásaik segítették az élményszerű feldolgozást.

2.       Program: Családtervezés, biztonságos szexualitás címmel egy előadás, majd azt követően egy beszélgetés volt, Kácsor Julianna iskolai védőnő irányításával. Ennek keretében a 10. évfolyam hallhatott a két nem kapcsolatáról, pl. a szerelemről, mint érzelmi viszonyról. Ami egy olyan mély érzelmi kölcsönösségen alapuló kötődés a másik nemhez, melyet szeretet, teljes őszinteség, tisztelet, udvariasság és a leírhatatlan belső érzés, az egymás iránti nemi vonzalom jellemez. A beszélgetés során felvetett kérdéseikre is választ kaphattak a diákok.

3.       Program: a „ Trust –Bizalom „ című film levetítése, a 11. A és B osztályoknak melynek célja a családon belüli konfliktusok és azok kezelésének a bemutatása volt egy a korosztályt igazán érintő probléma az interneten történő ismerkedés bemutatásával.

4.       Beszélgetés a filmről, szakemberrel

Csepei Róbert pszichológus vezette a beszélgetést. A tanulókban nagy nyomot hagyott a film. Volt, aki arról számolt be, hogy ismer olyan diáklányt, aki majdnem hasonló helyzetbe került. Véleményük, hogy ez valós probléma, valós jelenség, sajnos napjainkban bárhol és bármikor megtörténhet. A diákok szívesen elmondták véleményüket, tapasztalatukat, megoldási javaslatokkal álltak elő, hogyan lehet kivédeni azt, hogy ilyen helyzetbe kerüljenek.

5.       Program: A család, mint gazdasági egység – vetélkedő

A vetélkedőt a 13. és 14. évfolyamos diákok számára szerveztük, mert úgy gondoltuk, hogy ők állnak életkorban legközelebb ahhoz, hogy önállóan tudjanak dönteni gazdasági kérdésekben és átlátják egy család hétköznapi gazdálkodását.

Változatos feladatokkal készültünk (teszt, activity, szókereső, ügyességi feladatok stb.), amelyeket négy fős csapatokban oldottak meg a diákok. Jó hangulatban, felszabadult légkörben zajlott a vetélkedő, a diákok nagyon élvezték a versengést, kihívásnak tekintették az egyes feladványok megoldását, ügyesen helytálltak a nehezebb, komolyabb feladatok megoldásában is. Kiderült, hogy általában tisztában vannak egy család költségvetésével, tudnak tervezni és eligazodnak az egyes gazdasági kérdésekben is.

Back to top