Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

A SZSZC Tokaji Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma ismét kirándulást szervezett Debrecenbe, amelyre 2019.04.16-án került sor. Az utazás költségeit, Nemcsik Judit volt kolléganő ajánlotta fel a 2017/2018-as tanévben, nyugdíjba vonulása alkalmából.

Közel 50 fős csoportunk ellátogatott a Szabó Magda emlékházba, ami a bűvkörébe vonja a látogatót. Varázslatos világra érzékenyít, amelyben a valóság és a képzelet keveredik. Gyermek - és ifjúkorának, hazalátogatásainak emlékeit, helyszíneit őrzi ma is ez az emlékház, és a szülőváros, Debrecen. Ezen kívül még látogatást tettünk a Református Kollégium Múzeumában, ahol egy nemzeti emlékhely tárult elénk, hiszen ott az Oratóriumban fogalmazódott meg a Függetlenségi Nyilatkozat. Megismerkedhettünk a verespántlikás nemzetőrökkel, megtudtuk hol ült Kossuth Lajos, és hol nyomtatták a Kossuth bankót. Sőt, kezünkbe is vehettük a 48-as kincseket.

Ezt követően átsétáltunk a Református Kollégiumba, ahol a díszteremhez vezető lépcsőház fordulójában megcsodálhattuk a négy méter magas, talapzaton álló, másfélszeres életnagyságú pesti Petőfi-szobor feketére festett gipszmintáját.

Továbbá még látogatást tettünk a Debreceni Egyetemen, sétáltunk a debreceni Nagyerdő területén, ahol különleges védett növényfajok és állatok élnek.

Az emlékezetes programok után, megfáradtan, de hatalmas élményekkel gazdagodva tértünk haza, Tokajba.

Ezúton is szeretnénk megköszönni Nemcsik Judit tanárnőnek, a diákok és a kollégiumi nevelőtestület nevében, hogy lehetővé tette ezt a kirándulást.

Tamási Zita

„MOBILAK VAGYUNK! – ERASMUS+ GYAKORLAT NÉMETORSZÁGBAN ÉS SZLOVÁKIÁBAN”

A Szerencsi SZC Tokaji Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiumának 12 tanulója vett rész külföldi szakmai gyakorlaton Szlovákiában március 14-29. között. Iskolánk szakács, pincér és vendéglátás ágazatban tanuló diákjai a Tempus Közalapítvány Erasmus+ szakképzési mobilitási pályázat keretein belül a szlovákiai Nyitra településen töltötték a kéthetes szakmai gyakorlatot.

A diákokat Nyitrán a partneriskolánk, a SOŠ gastronómie a cestovného ruchuiskola igazgatóhelyettese, PaedDr. Irena Suchterová és kollégái várták, akik gondoskodtak a gyakorlati helyekről, szállásról, étkezésről és a szabadidős programokról is. A diákok a gyakorlatot Nyitra különböző éttermeiben teljesítették, az ott dolgozó mentorok felügyelete alatt. A gyakorlat során betekintést nyertek a különböző konyhai és éttermi folyamatokba, megtanultak elkészíteni hagyományos szlovák ételeket, fejleszthették kommunikációs készségüket és angol nyelvtudásukat, bővíthették szakmai ismereteiket. Megtapasztalhatták, milyen beilleszkedni egy új csapatba, illetve egy multikulturális környezetbe.

A munka mellett szabadidős programokat is szerveztek a gyakornokok számára: városnéző séta, a nyitrai vár és a város múzeumainak megtekintése, arborétum látogatás, túra a Zobor hegyre, illetve egy egész napos pozsonyi kirándulás.

Tanulóink élményekkel, barátságokkal, új ismeretekkel és szakmai tapasztalattal gazdagon térhettek haza, amiért köszönet illeti a szervezőket.

Benzo Viktória

kísérőtanár

Iskolánk, a Szerencsi SZC Tokaji Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma 2017-től intenzíven együttműködik a Miskolci Egyetem “Nyelvkaland ME”- Nyelvtanulással a boldogulásért című projektjében. A program lehetőséget teremt az angolul és németül tanuló középiskolások számára, hogy igazán élménnyé váljon a nyelvtanulás, játékos formában sajátítsák el az idegen nyelvek szabályait, később pedig nyelvvizsgát szerezhessenek, amely 2020-tól már a felsőoktatásba való bekerülés feltétele lesz.

A projekt egyik mérföldköve, hogy az egyetem „Élménynapot” tart, amelynek keretében a diákok ellátogatnak Miskolcra, és egész nap vidám programokon vesznek részt az egyetemi campusban. 2019. március 21-én a 15 fő angolos és a 15 fő németes csoport izgatottan várta kísérő tanáraikkal együtt az indulást, hogy autóbuszra szállva részt vehessenek az egyetemi rendezvényen. 9 órára érkeztek meg, és az ünnepélyes megnyitó után, melyet Dr. Torma András, az egyetem rektora is megtisztelt jelenlétével, és beszélt a középiskolásoknak a nyelvtanulás fontosságáról, megkezdődött az igazi nyelvi kalandozás. Volt idegen nyelvű kvízjáték, a tavaszi ünnepkörhöz kapcsolódó ország ismereti vetélkedők, táskafestés húsvéti motívumokkal, próbanyelvvizsga lehetőség, filmbejátszásokhoz kapcsolódó totók, és számtalan játékos feladvány tette feledhetetlenné az egyetemen eltöltött napot. A diákok egyetemista kísérővel járták végig a helyszíneket, megismerkedtek a könyvtárral, az egyetem épületeivel és parkjával, többen komoly ösztönzést kaptak, hogy az érettségi után továbbtanuló diákként is a régióban maradjanak.

A nyelvi csoportok összetétele félévenként változik, 2020-ig még nagyon sok diákunk részese lehet ennek az élményalapú nyelvtanulásnak, és reméljük, valamennyien közelebb kerülnek a használható nyelvtudás megszerzéséhez.

A második félév kezdetén lehetőségünk nyílt arra, hogy a SzSzC Tokaji Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma diákjaiként szakmai kirándulást tegyünk Sárospatakra a Reál logisztikai központjába, a Kispatak 2000 Kereskedelmi Kft-hez. Az üzletláncnak több boltja is van, többek között Bodrogkeresztúrban, ahol nyári gyakorlatomat töltöttem. Osztályom diákjaiban már korábban is felvetődött, hogy milyen jó lenne valóságos üzleti környezetben megnézni az áruátvétel lebonyolítását, élőben láthatnánk, amit tanultunk.

Gyakorlóhelyem üzletvezetőjének segítségével sikerült megszervezni a logisztikai központ látogatását, amire 2019. február 7-én került sor. A tanulmányi kirándulásra két szakmai tanárunk, Kassai Angéla és Kassai Edina tanárnők kíséretek el bennünket. Megtekintettük a 4000 m2 –es raktárt és a hozzá tartozó irodát. A raktár berendezése, a hatalmas árukészlet ámulatba ejtő volt. Valler Zoltán ügyvezető igazgató fogadott bennünket, beszélt a cég létrejöttéről és mostani helyzetéről, az áruátvétel lebonyolításáról, fontosságáról. Ezután a raktárban megnézhettük, hogyan tárolják a különböző árukat, milyen modern gépekkel dolgoznak, amelyeket mi is kipróbálhattunk. A raktárban több fagyasztó helyiség is van, ahol a fagyasztást igénylő árukat helyezik el. Utunk végén vendégül láttak bennünket.

Nagyon sok élménnyel, pozitív benyomásokkal távoztunk, és már tervezzük, milyen újabb szakmai kiránduláson bővíthetnénk ismereteinket a későbbiekben.